עבודתה של יערה צח — אובייקטים דמויי גלמים, התלויים מאחד העצים — עשויה כולה מחומרים סינתטיים, מלאכותיים, ועם זאת מיטיבה לתעתע בצופה וליצור מראית עין של גופים או של גידולים אורגניים משונים. אופן הצבת העבודה מטמיע את האובייקטים בתוך הסביבה הבוטנית, שבה הם נתונים. לנוכח תחושת הפליאה, המתעוררת אל מול פלאים בוטניים כאלו ואחרים ברחבי הגן, גם קנה המידה המשובש שלהם כמו מתקבל בהכנעה, ונדמה, כי מדובר בגופים או בגידולים, שפלשו החוצה ממעמקי החממה הטרופית והגיעו אל המרחב הפתוח. עיסוקה החוזר ונשנה של צח לאורך השנים בנוכחות הגוף הנעדר ובמעטפות השונות, המאפשרות באופן פוטנציאלי את קיומו במרחב — תומכות בו אך גם תוחמות ומגבילות אותו — עולה גם באובייקטים טרנספורמטיביים אלו, המאפשרים, הלכה למעשה, לגוף אחד להיעלם ולגוף אחר להפציע תחתיו.

إن عمل زهر يعراه تساح، أجسام تشبه اليرقة تتدلى من إحدى الأشجار مصنوعة بالكامل من مواد اصطناعية وصناعية، ومع ذلك فهي تعمل بشكل جيد لخداع المشاهد وخلق مظهر أجسامغريبةأومحاصيلعضوية.تستوعبالطريقةالتييتمبها وضع العمل الكائنات داخل البيئة النباتية التي توجد فيها. بالنظر إلى الشعور بالتساؤل الذي ينشأ في مواجهة مثل هذه العجائب النباتيةوغيرهافيجميعأنحاءالحديقة،يبدوأيًضاأننطاقها المشوه مقبول بشكل خاضع، ويبدو أن هذه أجسام أو محاصيل غزت أعماق الدفيئة الاستوائية ووصلت إلى الفضاء المفتوح. إن انشغال تساح المتكرر على مر السنين بوجود الجسد الغائب والمغلفات المختلفة التي من المحتمل أن تسمح بوجوده في الفضاء، تدعمه ولكن أي ًضا تحدده وتحده، ينشأ أي ًضا في هذه الأشياء التحويلية، التي تسمح، في الواقع، باختفاء جسد واحد وإصابة آخر تحته.

The work of Yaara Zach – cocoon-like objects that hang from one of the trees in the garden – is made entirely of synthetic and artificial materials. Nonetheless, it manages to trick the viewers by appearing like real bodies or strange, organic growths. The works are installed in a way that embeds them within the botanical environment. Just as the botanical wonders of the garden invoke a sense of wonderment, so do the objects made by Zach. Visitors are left with no choice but to accept their strange measurements and might be led to believe that her works are bodies or growths that infiltrated the garden from their hiding place, deep within the tropical greenhouse. Zach has been preoccupied in her work throughout the years with the presence of the absent body, and the different layers which potentially allow its existence by supporting it, but also delineating and limiting it. This interest of hers is evident in the transformative objects that are on view in the garden, which quite literally allow one body to disappear so that a new one can emerge from underneath it.

יערה צח

ללא כותרת (גולם), 2019–2020 | לטקס, חוט תפירה, כבל מתכת

12